26/11 - 08 | AHOLA , HAWAII BAAAABY =D !

Tjaaaaa snöggingar !!!

idag har vart en undebar dag :)
började kl 10:00 med ett föredag med lilian om utomlands studier 
mest blev det i USA men hon tog upp lite om andra länder också, men eftersom hon pluggade mest i hawaii's
universitet HPU så blev det ganska mycker information om det och hennes erfarenheter :) 
det var mycket trevligt att ha henne hos oss, hon är nu en av det som jobbar med att hjälpa elever
som då vill plugga utomlands en termin, 9 månader eller flera år så att man får sin examen taget där =)
hon var en riktig trevlig, öppen o hjälpsam kvinna som man kunnde fråga om allt kändes det som xD
efter hon hade sitt föredag på ca 40 min, gick jag o dino upp på scen och pratade mer med henne om det o frågade
lite mer hur det funkade för att vi ska ditt !!!! :D
Hon kom mest för att vi hade snackat med våran lärare jimmy som oxå har pluggat på HPU om han kunde få hit lilian
& det gick skit bra sa han så nu har vi träffat henne  :D
senare så blev det att vi skulle luncha vi 4 på haaaabibi :D  väldigt go mat där så gå ditt om ni har tid xD
blev att vi åt och snackade väldigt mycket om just hawaii om allt kände det som så u känns det myckert bättre och trygagre att plugga utomlands för min del iaf, jag fick en mycker bättre och klarare bild på hur det vad och vart man kunde vända sig till om man behöve hjälp ! :)
men det är ganska dyrt med utbilningen, boende, böcker m.m men jag har ju en fördel att jag har min moster och hennes man som bor nära skolan asså down town så det blir billigare för mig.
Men om man ska plugga utomlands ska jag tipsa om att planera allt i gooood tid - tidigare desstu bättre, fixa kontkter, boende och ja allt som hänger ihop med det.
tänk också på att DU är inte ensam om att plugga utomlands utan det finns andra fast från andra länder bara & det finns alltid folk som vill hjälpa dig på traven !
det är ca 20% av studenterna som pluggar internationellt  =D yeeeeeeey
så som det låter på jimmy & lillian  you have to do it !!!!! ;) xD


när allt vart klart så skulle jimmy tillbaka till skolan för han hade lektion ihihhihi
kvar blev dino, lilian och lilla jag på stan så vi pratade lite mer och sen så skiljdes vi åt så lilian skulle till resecentrum för att åka vidare ner till malmö och jag och dino va och handlade skor till honom . :)
efter det så gick vi in på HM för att hitta en jacka till mig och det gjorde vi med hihi jättefin är den :)
dino fick för sig att hitta en mössa (de har jag gett upp :( ) till honom när vi ändå va på HM, och vi hittade några
som skulle passa honom ;P
jag köpte min jacka med ! :)

dagens låt : jesse mccartney - told you so
dagens änglar : dino,lilian&jimmy ♥

xoxo nthh

                                    

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Fin kappa/jacka ;)

2008-11-26 @ 18:48:38
Postat av: Anonym

Snyft, snyft :'( åka utomlands!....bara lämna oss sådär...(butter) :(





Ps. Snygga kläder där ;) jag behöver också en mössa

2008-11-27 @ 16:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0